Son Eklenenler

DIY Raf Tipi Hoparlör Standı

Merhabalar,

  
   Uzun süredir Hi-fi Ses sistemi için Raf Tipi hoparlör stantlarına bakıyorum. Ama içime sinenlerin fiyatları çok çok yüksek. Bu yüzden kendim yapmaya karar verdim.  Sketch-Up programı ile diğer modellerden esinlenerek kendimce bir model oluşturdum.  
  
   Mümkün olduğunca adım adım ilerlemeleri burada paylaşacağım. Bendeki hoparlör tabanı 18x14 cm boyutunda. Stant boyu 74 CM (spike düşünürsem 75+cm) Maliyet 100 lirayı geçmeyecek
  
   Standın görünüşü bu şekilde olacak.
   


  

  Ölçeksiz ürün planı

  
Sketch up dosyası
https://drive.google.com/open?id=0B6Grzv_kRJBrX3VWVDRBbUZSTEE
  

























        Malzeme Listesi

   1.      40cmx35xmx1,8cm 2 adet masif plaka
   2.      15cmx20cmx1,8cm 2 adet masif plaka
   3.      4 adet 5cm"lik atık su borusu
   4.      2 adet 7,5cmâ"lik atık su borusu
   5.      12cmx70cmx0,3cm 4 adet Ahşap sunta( istediğiniz şekil ve renk olabilir.)
   6.      10,5cmx70cmx0,3cm 2 adet Ahşap sunta( yukarıdaki ile aynı renk ve desende)
   7.      M8 yivli Mil 2 adet 1mlik
   8.      8 adet m8 somun
   9.      10 adet m8 pul
   10.    Sprey Boya. ( Ben mat siyah aldım. Monotip marka)
   11.    Polisan X1 Parlak siyah Boya
   12.   1 metre Çeyrek çıta 2 adet (temin edemedim)
   13.   Zımpara kâğıdı( 400 numara ahşap için. 1 adet yeterli)

Not:  Vernik tavsiye edilir isteğe bağlı.

Not2: Ekonomik olsun isteyenler 5cm”lik 4 adet boruyu, ve ahşap suntaları almadan  yaklaşık 70 liraya mal edersiniz.)

     Maliyet:

   •          4 adet masif plaka kesim dâhil 18 TL
   •          6 adet Ahşap sunta baskılı kesim dahil 4TL
   •          M8 yivli mil 5,5 TL
   •          M8 somun ve pullar 2tl
   •          Sprey boya Mat boya RAL 9005 RAY-MAX 13TL
   •          Polisan x1 Boya 0,70ml 17Tl
   •          Zımpara kâğıtları 0,5 TL
   •          4 adet 5cm + 2 adet 7,5cm atık su borusu 30 TL
  
   Toplam Maliyet: 90TL

   Diğer ekipmanlar : zaten elimde olan malzemeler.
  

  
  
   Öncelikle Atık su borularını kesiyoruz. İnce uçlarından itibaren 70 cm ölçerek izolbant ile kesim yerini işaretlerdim. Buradaki amaç hem çapakları önlemek hem de doğru bir kesim yapabilmek. Benim gibi tek kişi çalışıyorsanız mengene en büyük dostunuz ;)
   6 boruyu da 70 Cm olacak şekilde kesiyoruz.  Kesim işlemini ufak dişli testere ile yapmanızı tavsiye ederim ben metal el testeresi kullandım.
  
  



  
  
   Kestiğimiz boruların kesilen uçlarını bastırmadan çok hafif zımparalayarak çapakları alıyoruz.
  
   Borularımız Boyamaya hazır.  Borular Mat Siyah olacak.
  
   Bu arada 12cmx70cm"lik 4 adet Ahşap suntanın kenarlarını boyamak için; paket bandı ile dış cepheye gelecek olan baskılı cephelerini kaplıyoruz. Hiç Boşluk kalmamasına dikkat edin (boya sızan boyalardan kurtulmak için).Bantlı kısımları birbirini bakacak şekilde hizalayıp işkence vb bir şekilde sabitleyin.  Ve uzun kenarları Mat sprey boya ile 2 kat boyayın.( suntaların kısa kenarları boyanmayacak)
  

  
 Suntaları bantla kaplamadaki amacımız sprey boyanın içeri çok kolay girmesi. bantları söktükten sonra tertemiz çıkıyor.
  
 
   Suntaların 1 üst ve 1 alt kısımlarına olmak üzere kablolar için delik acıyoruz.( Akvaryum hortumu tarzı bir boruyu bu üst alt deliklere uygun yerleştirirseniz daha sonra kablo değiştirme şansınız olur. Ben koymadım)

   Boruların varsa etiketlerini söküp, ıslak bir bezle silip; yapıştırıcı kalıntısı, toz, kir, kıl vs den arındırıyoruz,
  
   Bir ip yardımı ile askıya alıp ve kurumasını bekleyin. Kuruduktan sonra 20 30 Cm mesafeden (Çok yakından damlama yapıyor)  bir hat boyunca kesmeden Mat siyah sprey boya ile 1.kat kuruduktan sonra 2.katı atarak boyayın.  Her kat 5 - 10 dk. da kuruyor.
  
   Borular üzerinde bir kaç noktada beyazlıklar kalacak bunları spreyle fıslatarak kuruduktan sonra tekrar boyayacağız. 7,5cm’lik 2 boruyu boyamak size kalmış. Zaten görünmeyecek. 400ml’lik sprey sadece 4 adet 5x70 boruları 2 kat ve rötuşuna ancak yetti.
  
   Not: Sprey boyayı ne kadar çok çalkalarsanız o kadar iyi sonuç alırsınız.(Takribi 3‘dk)
 Not1: Hata yaparsanız 20’dk kurumasını bekleyip paket bandını yapıştırarak boyayı çok rahat sökebilirsiniz.
  
 


  
  
   Bu günlük bu kadar,  Boruları ve suntalar boyandı. Yarına kadar  tam kurumaya bırakacağım.

Alt ve üst tablaları yapımı

Tablaların sırayla köşeden köşeye verev olacak şekilde çiziyoruz.
Kesişme noktalarını baz alarak karşılıklı kenarların ortalarından çizerek orta noktayı buluyoruz..

2 adet alt tabla ve 2 adet üst tabla olarak toplamda 4 tablayı çizdim. Ve Tablaları işkenceler yardımıyla masaya sabitledim




Çizgilerin kesiştiği tam orta noktaya elimdeki en ince ağaç matkap ucu ile pilot delikleri açtım,




Dikkat etmeniz gereken matkabın dik ve çok devirli olmaması.

Not: Beton ya da metal uç takarsanız ahşabı patlatırsınız.


Delme işlemi sonrası Tabla,



Tablaları budak çizik vs. acısından üst ve alt yüzeylerini belirledim.

Bu aşamada Pul ve somunları Sehpadan saklamak için yaprak matkap ucu kullanacağız. 18 numara tavsiye ederim.


M8 somun ve pul ahşap içerisine sığacak kadar delim yaptım.   Uygun dremel ucu ile delikleri zımparaladım. Delim ve zımpara işlemi;






Boruları sıcak silikon kullanarak 1 birbirine yapıştırdım. Silikon hem hemen uygulanıyor, hem şeffaf hem de artık bırakmıyor.


Boyama işlemine geçmeden önce prova aldım. Sorun yok. Ekonomik modeli yapmak isteyenler için ana hatlarıyla sehpa şekli bu olacak






Ahşap Boyama İşlemi
İlkin tahtaları asarak yine Parlak siyah sprey boya ile boyamaya çalıştım. Pek hoş olmadı, iyide kapamadı. Takribi 3 -4 tüp daha istiyor(400ml lik) . Fiyatı amacı aşacak. Bu yüzden Polisan X1 Parlak siyah boya aldım.




Tek tüp sprey boya da Kapatma bu kadar sağladı. Alt tablanın bir tanesinin arkası boyalı değil.
 400+ numara ahşap zımpara ile spreyin yaptığı damlamaları zımparaladım. Sprey boya aldığıma pişman oldum açıkçası bir daha kullanmayacağım.


Ben x1 boyayı direk astarsız ve sulandırmadan Rulo yardımı ile uyguladım. Katlar arası kuruma için 6 saat beklemek gerekiyor. Tek kat yeterli olmasına karşın 2. katıda vurdum.
Kuruması için askıya aldım.


 Eğer ki cila isterse baharı bekleyecek.





Montaj işlemi:

Yivli mili alt tabana plakasına montajlıyoruz. Yivli mil asıl yükü taşıyacak eleman. Rijit ve sağlam olması önemli.



Boruların alt yüzeylerine yapıştırıcı sürüp fotoğraftaki gibi yapıştırıyoruz. Siyah boyalı borular aynı hizada ön cepheye paralel olmalı. Ön cepheden 6, 5cm içeride olacak.
Daha önceden Ahşap suntadan hazırladığımız U şekilli kabımızı kenarlara ve arkaya paralel olacak şekilde, siyah boruların merkez hattının az gerisine fotoğraftaki gibi yapıştırıyoruz.
Arka cepheden 6,5cm içeride olacak.
Yaptırdığım kesimler tam düz değil, eğilmeler olmuş silikonla acık yerleri doldurdum. En son boyada buralarda boyanacak.




Elimde sadece sıcak silikon kaldığı için onu değerlendirdim. Biraz pis çalışma olacak ama sonradan atık silikonları temizleyeceğim.



Kablo giriş çıkışları için Yine yaprak ucu ile tam orta noktalardan alttan/üsten 5 cm uzaktan deliyoruz.




Üst tablaları montajlamadan önce. 1 gün iyice kurumaya bırakıyoruz.
İsteğe bağlı olarak yivli mil geçen boru hariç tüm boşluklara elyaf/pamuk vs tepebilirsiniz.  Raf tipi güçlü bir hoparlörünüz varsa öneririm. Ben yan hoparlörler için kullanacağımdan ihtiyaç hissetmedim.
Standın altına yapışkanlı keçe yapıştırdım. Spikelar gelene kadar idare edecek.


Bu aşamadan sonra içerisinden mil geçen boruların içerisini kumla dolduruyoruz. Kum bize ağırlık denge ve titreşimi önlemede yardımcı olacak.
Kum doldurmadan öce işi garantiye almak için elimde bulunan baloncuklu paket naylonunu PVC içerisine fotoğraftaki gibi yerleştirdim. Bu kumun dışarı çıkmasın diye önlem.




Silmeye yakın kum doldurdum. İki boru için 5 litrelik su bidonunu+ 1 avuç kum yeterli geldi. Kum yerine kedi kumu pirinç vs. de kullanabilirsiniz. Taneli olmalı. Amaç sadece titreşimi önlemesi ve ağırlık vermesi.






Kumun üstüne yuvarlak kestiğim karton ile kapak yaptım. Ve PVC ile temas yüzeyine sıcak silikon ile sabitledim.


Kablolama işlemi:

 Akvaryum hortumu tarzı bir şey kullansam çok kolay olacaktı işlem. Kablo olarak her yerde satılan kablodan aldım.





Boruların üstlerine yapıştırıcı sürmedim. Üst tablayı kenarlara paralel olacak şekilde yerleştirip üstten somunla iyice sıkıştırdım.

 Standımız hazır.















audiophile, bunnings, DIY, hi-fi, DIY Raf Tipi Hoparlör Standı, wooden, wood, speaker, speaker stand, speakers, stereo, speaker stands. DIY, home made, hoparlör standı, hoparlor ayağı

DIY Raf Tipi Hoparlör Standı DIY Raf Tipi Hoparlör Standı Reviewed by Nazliay on Perşembe, Kasım 17, 2016 Rating: 5

1 yorum:

  1. audiophile, bunnings, DIY, hi-fi, DIY Raf Tipi Hoparlör Standı, wooden, wood, speaker, speaker stand, speakers, stereo, speaker stands. DIY, home made, hoparlör standı, hoparlor ayağı

    YanıtlaSil